sábado, 25 de março de 2017

Belmonte simu Kolókiu Luzofonia ho partisipasaun hosi Ximenes Belo

Vila Belmonte, iha Portugal, simu entre loron 06 to'o 09 Abril edisaun dala 27 hosi Kolókiu Luzofonia nian ne'ebé hetan partisipasaun hosi prémiu Nobel Dame nian, D. Carlos Filipe Ximenes Belo, fó sai hosi autarkia lokal iha loron-sesta.

"Hanesan prezensa ida ne'ebé hanesan onra mai ami, nune'e mós partisipasaun hosi ema na'in 70 resin ne'ebé sei marka prezensa iha ne'e iha loron sira ne'e", refere hosi prezidente kámara Munisipal Belmonte nian, António Dias Rocha, iha konferénsia imprensa hodi aprezenta atividade ne'e no inisiativu sira seluk ne'ebé maka vila hosi distritu Castelo Branco sei simu iha fulan-Abril ho fulan-Juñu.

Edisaun hosi Kolókiu Luzofonia nian halo ba dala uluk iha fatin interior ida iha Portugal no hanesan organiza hosi Asosiasaun Internasional ba Kolókiu sira Luzofonia nian hamutuk ho Kámara Belmonte, no hetan apoiu hosi Universidade Beira Interior, hosi Governu Rejional Açores no hosi kompañia aéreu SATA.

Inisiativu ne'e sei iha sesaun sientífiku oioin, nune'e mós aprezentasaun literáriu haat, sesaun ida poezia nian ho lian lima no resital tolu hosi Cancioneiro Açoriano, no hosi poeta sira Açores nian, ne'ebé halo akompaña ho piano hosi maestrina Ana Paula Andrade, ne'ebé sei akompaña ho violonselu hosi Henrique Constância hosi Orquestra Metropolitana Lisboa nian.

Programa integra mós atuasaun sira hosi Eskola Múzika Belmonte no hosi Akademia Sénior Belmonte nian.

Tuir organizasaun, sei reprezenta rejiaun no nasaun hamutuk 12, liuliu Alemaña, Açores, Austrália, Béljika, Brazil, Kanadá, Galiza, Índia, Luxemburgu, Portugal ho Timor-Leste.

Aleinde Ximenes Belo, ne'ebé sei marka prezensa hahú loron 07, inisiativa ne'e sei simu mós palestrante oioin, hanesan ezemplu José António Salcedo ka João Malaca Casteleiro, no autor oioin liuliu Urbano Bettencourt, ne'ebé sei simu homenajen tinan 2017 nian.

Sesaun sira hanesan gratuitu, António Dias Rocha hatete mós relevánsia hosi eventu ne'e tanba kontribui hodi aumenta oferta kultural nian iha konsellu no iha rejiaun, nune'e mós promove teritóriu.

"Ami hein katak partisipante sira bele divulga mós no promove Belmonte bainhira sira sai hosi ne'e no ami hein atu ema sira hosi rejiaun bele adere ba inisiativu ne'e no bele mai vizita ami", nia hatete.

Entre loron 17 no 21 Abril, sei halo mós iha Belmonte "Semana do Brasil" ne'ebé sei iha aprezentasaun ba jogu sira, filmi sira no hahán brazileiru nian.

SAPO TL ho Lusa - Foto@ Hugo Delgado / EPA

Sem comentários: