Portugal
hanesan nasaun daruak iha Eropa ne'ebé maka fiar liu iha notísia sira, tuir
Finlándia, aprezenta persentajen ida konfiansa nian besik 58%, fó sai hosi
estudu ida iha loron-kinta ne'e.
Tuir
Digital News Report 2017, ne'ebé halo hosi Reuters Institute for the Study of
Journalism, konfiansa iha media iha diferensa maka'as iha nasaun 36 ne'ebé
analizadu, Finlándia hanesan nasaun ne'ebé nia konfiansa aas tebes no to'o
persentajen (62%), Grésia no Koreia-Súl hanesan nasaun sira ne'ebé nia nível
konfiansa ki'ik liu (23%).
Konfiansa
tuun 7%, ba 43%, dezde referendu 'Brexit' nian.
Kuaze
1/3 hosi amostra (29%) afirma katak dalabarak evita notísia sira ka ladún haree
no sira ne'e, kuaze metade (44%) hatete katak halo tanba notísia sira iha
efeitu negativu ida iha nia humor no baln (33%) hatete katak la fiar iha
fidelidade hosi notísia sira.
Estudu
fó sai mós katak iha Portugal, marka offlne tolu ne'ebé uza liu hanesan fonte
hosi notísia sira maka SIC, TVI no RTP, no iha online maka Notícias ao Minuto,
SAPO ho SIC Notícias.
Relatóriu
hatudu mós perfil hosi tendénsia polítika hosi respondente sira kona-ba órgaun
sira komunikasaun sosial nian, hodi konklui, hanesan ezemplu, katak Diário de
Notícias le liu hosi ema sira ne'ebé iha tendénsia ideolójiku ba liu parte
eskerda, no Observador le liu hosi ema sira ne'ebé iha ideia ba direita.
Relatóriu,
ho baze iha inkéritu online ba ema rihun 70, iha nasaun 36, subliña katak
liuhosi metade hosi ema sira ne'ebé tuir estudu (54%) uza rede sosial sira
hanesan fonte notísia sira nian, maibé hatutan diminuisaun ida iha uzu hosi
Facebook iha nasaun balun ne'ebé aumenta ona popularidade hosi “apps de
messaging”.
Kona-ba
knaar hosi rede sosial sira, iha de'it 24% maka fiar katak rede sosial sira
halo serbisu di'ak ida iha separasaun hosi faktu fiksaun nian, kompara ho 40%
ne'ebé hanoin katak media sira halo serbisu di'ak ida.
Iha
nasaun sira hanesan Estadus Unidus, posibilidade hodi ema ida fiar liu iha
media sira hanesan aas tebes (20%/38%) no Grésia mosu hanesan nasaun úniku
ne'ebé maka ema sira fiar iha serbisu di'ak ida hosi rede sosial sira, tanba
konfiansa hosi órgaun sira komunikasaun sosial nian hanesan ki'ik tebes
(28%/19%).
Estudu
konklui mós katak plataforma sira iha hela evolusaun, tanba aumentu hosi
aplikasaun sira no hosi smartphone sira, hodi sai hanesan dalan ne'ebé domina
hodi asede ba notísia sira.
Ho
maneira jeral, alerta sira notísia nian iha telemóvel sira sai ona hanesan
dalan importante ida hodi deskobre notísia isra, ho Suésia, Estadus Unidus
(EUA) no Koreia-Súl hatudu aumentu boot ida iha persentajen hosi ema sira
ne'ebé asede ba notísia sira liuhosi dalan ne'e.
Relatóriu
refere katak órgaun oioin komunikasaun sosial nian buka hetan reseita online
sustentável sira, asisti ba aumentu konsiderável ida hosi ema sira ne'ebé
hakarak selu ba notísia sira online iha EUA, ho aumentu ida hosi 9% ba 16%.
Maibé,
entre nasaun sira hotu, iha de'it nasaun ida entre nasaun 10 ne'ebé selu ba
notísia online sira, no ne'e hanesan tendénsia ida domina liu iha nasaun
nórdiku sira hanesan Noruega (26%) ho Suésia (20%).
Liuhosi
metade utilizador sira iha internet iha nasaun 36 ne'e (54%) afirma katak uza
rede sosial sira hanesan dalan ida hodi hetan notísia sira, iha semana-semana,
maibé ne'e la hanesan entre 76% iha Xile no 29% iha Japaun ho Alemaña. Ema
na'in ida entre ema na'in sanulu afirma katak rede sosial sira hanesan sira nia
fonte prinsipal ba notísia sira.
Relatóriu
refere katak preokupasaun ho kualidade ki'ik hosi notísia sira no ho ‘fake
news’ oferese ba organizasaun sira media nian oportunidade hodi hatudu valor
hosi jornalizmu kualidade nian, tanba inkéritu hatudu katak "nível aas
hosi falta satisfasaun kona-ba kualidade hosi notísia sira no komentáriu, iha
jeral, no liuliu iha rede sosial sira".
Estudu
sei aprezenta iha Portugal iha fulan-Setembru, tempu ne'ebé sei fó sai
informasaun espesífiku liu kona-ba nasaun.
SAPO
TL ho Lusa
Sem comentários:
Enviar um comentário